Strategiczny projekt outsourcingu dla operatora telekomunikacyjnego
Na poczatku 2014 na Klient, jeden z czołowych operatorów telekomunikacyjnych w Polsce, podjął decyzję o rozpoczęciu strategicznego projektu outsourcingu dla obszaru IT.
W ramach projektu outsourcer miał przejąć odpowiedzialność za rozwój i bieżące utrzymanie ponad 100 aplikacji Klienta, odkupieniu całości infrastruktury IT, a następnie udostępnieniu jej w modelu Infrastructure-as-a-Service i kompleksowym zarządzaniu nią. Istotnym elementem projektu było też przejęcie grupy kilkudziesięciu pracowników Klienta przez usługodawcę.
Projekt trwał ok. 10 miesiecy i zakończył się dużym sukcesem. Umowa została podpisana w pierwszym kwartale 2015. W efekcie tego kontraktu, w ciągu kilku najbliższych lat, Klient uzyska bardzo istotne oszczędnosci w stosunku do obecnego poziomu wydatków. Oddanie do obsługi firmie zewnętrznej obszarów objętych kontraktem pozwoli też Klientowi skoncentrować się na procesach, które są uznawane za core business firmy i decydują o generowaniu wartości biznesowej dla klientów operatora.
Nasza firma została wybrana przez Klienta, jako strategiczny doradca w całym procesie. Wspieraliśmy operatora począwszy od fazy definiowania założeń strategicznych, przez przygotowanie i realizację przetargu, aż po etap tworzenia i negocjowania umowy.
Śmiało możemy stwierdzić, że z punktu widzenia wartości kontraktu, jego skali i zakresu usług, był to największy kontrakt outsourcingu IT w Polsce w sektorze komercyjnym.