Doradztwo w procesach outsourcingu
Doradzamy naszym Klientom we wszystkich działaniach związanych z procesami outsourcowania procesów biznesowych, ze szczególnym uwzględnieniem obszaru IT.
Prowadzimy zarówno projekty kompleksowe, jak również wspieramy naszych klientów w wybranych obszarach projektu. Pomagamy też w procesach renegocjacji funkcjonujących kontraktów, które wymagają optymalizacji.
- Wspieramy w tworzeniu strategii sourcingowej przedsiębiorstwa lub założeń strategicznych dla poszczególnych kontraktów
- Planujemy proces przetargowy i zakupowy, dostosowując go do skali oraz specyfiki planowanego przedsięwzięcia
- Doradzamy w tworzeniu i realizacji planu komunikacji projektu do pracowników oraz do uczestników rynku
- Na życzenie klienta prowadzimy cały proces przetargowy wraz z pełną komunikacją z oferentami, bez podawania nazwy klienta
- Przygotowujemy pełną dokumentację przetargową (SIWZ, RFI, RFP, RFQ)
- Opracowujemy business case dla planowanego projektu
- Opracowujemy metody wyboru dostawcy oraz tworzymy modele oceny ofert i dostawców
- Realizujemy proces oceny ofert w imieniu klienta
- Nadzorujemy fazę due diligence projektu
- Przygotowujemy projekt umowy i wspieramy klienta w jej negocjacji
- Nadzorujemy fazę implementacji umowy
- Kontrolujemy realizację założeń biznesowych umowy w całym cyklu jej życia
Usługi tego rodzaju realizowaliśmy m.in. dla T-Mobile, Raben, AmRest, Kopex, HDI Asekuracja, DHL Express.
Renegocjacje umów i wsparcie procesów zakupowych
Oferujemy kompleksowe wsparcie w procesach zakupowych i renegocjacyjnych istniejących umów, ze szczególnym uwzględnieniem obszaru IT. Dostarczamy profesjonalne zasoby zapewniające doradztwo zarówno na kolejnych etapach procesu, jak również dla poszczególnych obszarów negocjacji:
- konsultantów posiadających specjalistyczną wiedzę z poszczególnych obszarów (np. project management, ITIL, outsourcing, umowy licencyjne i supportowe)
- negocjatorów
- prawników
- specjalistów HR
Dzięki takiemu podejściu jesteśmy w stanie zaproponować Państwu optymalne i w pełni zintegrowane ze sobą efekty prac wszystkich grup wspierających proces. Unikacie więc Państwo często pojawiających się w negocjacjach problemów związanych z brakiem przepływu informacji między poszczególnymi grupami oraz brakami w spójności pomiędzy wytwarzanymi materiałami.
Wspieramy w fazie przygotowania do negocjacji, m.in. poprzez:
- tworzenie strategii negocjacji, listy potrzeb klienta oraz określenia celów negocjacyjnych
- definiowanie ram czasowych negocjacji, ich etapów oraz zespołu negocjacyjnego
- przygotowanie dokumentów wspierających proces negocjacyjny określających m.in.:
- cele negocjacji, gradację celów, priorytety
- plan negocjacji zawierający m.in. zakres, harmonogram, podział odpowiedzialności poszczególnych członków zespołu negocjacyjnego
- założenia do umowy, w tym m.in. opis przedmiot umowy, analiza potrzeb klienta, okres obowiązywania umowy, budżet umowy, wynagrodzenie dla dostawcy, upusty, obowiązki dostawcy, inne wymagania specyficzne dla danego kontraktu
- wsparcie Klienta w zakresie wewnętrznych ustaleń co do zakresu umowy i jej treści, obejmujące m.in.: formułowanie pism, zapytań, kalkulacji oraz innych dokumentów wykorzystywanych do uzyskania opinii, bądź akceptacji działów odpowiedzialnych za poszczególne kwestie związane z negocjacjami umowy, zgodnie z procedurami wewnętrznymi Klienta (np. z działem prawnym, podatkowym, księgowym); czynne uczestnictwo w spotkaniach z przedstawicielami innych działów
- analizę dokumentów niezbędnych do przeprowadzenia negocjacji (m.in. draftów umów, istniejących umów licencyjnych, propozycji biznesowych dostawcy, porozumień, dokumentów wewnętrznych Klienta)
- kontakt z dostawcą obejmujący m.in. formułowanie zapytań odnośnie propozycji biznesowych, funkcjonalności produktów, zakresu uprawnień licencyjnych i propozycji umowy
W fazie negocjacji umowy:
- uzgadniamy tematy i terminy spotkań z Klientem i dostawcą
- uczestniczymi w spotkaniach negocjacyjnych
- przygotowujemy na bieżąco notatki, protokoły po spotkaniach lub inne dokumenty wymagane przez Klienta
- opracowujemy propozycje zapisów umowy
- przygotowujemy propozycje alternatywnych rozwiązań kwestii spornych do akceptacji Klienta (np. propozycje zapisów umowy z uwagami o ryzyku i konsekwencjach ich przyjęcia lub odrzucenia, kalkulacje dotyczące wartości różnych wariantów propozycji biznesowych dostawcy)
- cyklicznie uaktualniamy dokumenty opracowane w fazie przygotowawczej negocjacji
Usługi tego rodzaju realizowaliśmy m.in. dla PKN Orlen, Energa, PKP PLK, Pfleiderer, ING Bank, Rohlig Suus Logistics, Expander Advisors.
Szkolenia i warsztaty z outsourcingu
Proponując Państwu szkolenia i warsztaty z tematyki outsourcingu, bazujemy na naszym 15-letnim doświadczeniu związanym z realizacją kontraktów outsourcingowych. Doradzaliśmy klientom w największych transakcjach outsourcingowych w Polsce. Dzięki temu posiadamy unikalną, kompleksową, ale przede wszystkim PRAKTYCZNĄ wiedzę z tej dziedziny. Wiedzą tą dzielimy się podczas prowadzonych przez nas zajęć.
Jesteśmy również wieloletnimi wykładowcami na studiach podyplomowych najbardziej renomowanych polskich uczelni – Szkoły Głównej Handlowej i Akademii Leona Koźmińskiego w Warszawie. Na uczelniach tych prowadzimy zajęcia z tematyki outsourcingu, renegocjacji kontraktów outsourcingowych i strategii sourcingowych. Odbiorcami naszych wykładów są praktycy biznesowi, którzy chcą pozyskać nową wiedzę i rozszerzyć swe kompetencje zawodowe. Każda z tych uczelni bardzo dba o poziom merytoryczny zajęć i stale monitoruje ich jakość. Dzięki temu wiemy, że nasze wykłady są bardzo wysoko oceniane przez słuchaczy.
Zapytaj nas o szkolenia i warsztaty z outsourcingu, jeśli chcesz się dowiedzieć:
- czym jest outsourcing oraz jakie są wady i zalety tego narzędzia biznesowego?
- jak optymalnie poprowadzić proces wyboru outsourcera?
- jak zbudować dobrą umowę outsourcingową?
- jak zbudować profesjonalny model SLA w rozliczeniach z klientami, dostawcami lub nawet dla wdrożenia mechanizmów rozliczeń między działami wewnątrz Waszej firmy?
Uruchamianie centrów outsourcingowych
Bazując na naszym kilkunastoletnim doświadczeniu oraz doświadczonych współpracownikach kompleksowo wspieramy w Polsce wszelkie działania związane z procesami tworzenia centrów centrów outsourcingowych typu BPO (Business Process Outsourcing) oraz SSC (Shared Services Center):
- zarządzamy całym projektem tworzenia nowego centrum outsourcingowego
- udostępniamy aktualne i wiarygodne dane rynkowe umożliwiające podjęcie optymalnych decyzji inwestycyjnych
- wspieramy komunikację z jednostkami samorządu terytorialnego oraz administracji centralnej
- pomagamy w wyborze najlepszej lokalizacji dostosowanej do specyfiki danej inwestycji
- doradzamy oraz nadzorujemy procesie rejestracji nowej spółki we współpracy z renowanymi kancelariami prawnymi
- zarządzamy procesem rekrutacji personelu wspólnie z najbardziej doświadczonymi partnerami z branży HR
- kierujemy procesem wyposażania biura
- nadzorujemy proces wyposażania nowej siedziby w technologie IT oraz dostarczamy kompleksowe rozwiązania w tym zakresie (również w modelu Infrastructure-as-a-Service)
- zarządzamy planem komunikacji procesu inwestycyjnego do uczestników rynku we współpracy z najbardziej renomowanymi mediami
Nasz zespół składa się z renomowanych konsultantów, włączając ekspertów zarządzania projektami, posiadających doświadczenie w pracy ze środowiskami międzynarodowymi, wielodyscyplinarnymi oraz geograficznie rozproszonymi.
Na polskim rynku ściśle współpracujemy z:
- deweloperami
- agencjami obrotu nieruchomościami
- kancelariami prawnymi
- dostawcami technologii i usług IT
- firmami specjalizującymi się w obszarze HR
- jednostkami samorządu terytorialnego oraz administracji centralnej
- renomowanymi mediami
- osobami i organizacjami wywierającymi istotny wpływ na funkcjonowanie branży outsourcingowej
Pobierz materiał opisujący nasze usługi w zakresie uruchamiania centrów outsourcingowych.